Exposició: "Segur que tomba. Els moviments i accions de lluita antifranquista. 1960-1975"
Amics de Verdaguer: la lluita d'un poble pel seu poeta
Folgueroles participa a l'exposició "Segur que tomba. Els moviments i accions de lluita antifranquista. 1960-1975'" amb un mòdul dedicat a l'associació Amics de Verdaguer. Es tracta d’una exposició del projecte Memòria en Xarxa, una iniciativa de la Xarxa de Museus Locals que reivindica la memòria històrica a través dels museus del territori.
Enguany, coincidint amb el 50è aniversari de la mort del dictador Franco, el projecte centra la seva mirada en els moviments veïnals, estudiantils, catalanistes, sindicals i associatius que, durant la dècada dels anys 60, van impulsar la lluita antifranquista. Alhora, posa en relleu la repressió patida per moltes persones que, amb coratge, van desafiar el règim.
A Folgueroles inaugurem l'exposició el dimecres dia 29 d'octubre a les 7 de la tarda a la Sala de lectura, al Centre Cultural:
7 de la tarda- Inauguració i taula rodona
Amics de Verdaguer i la represa cultural.
Amb Toni Marsó, Joan Vilamala i M. Rosa Llussà.
Sala de Lectura
8 del vespre - Concert de Gemma Humet
'Totes les ones de la mar'
Sala Mirador
L’exposició la tindrem del 29 d'octubre al 20 de desembre de 2025 a la Sala de lectura, al Centre Cultural. Es podrà visitar els dimecres i divendres de 4 a 7 de la tarda.
Memòria en Xarxa és una aportació més a la recuperació de la memòria històrica que vol destacar la importància dels museus com a dipositaris d’un llegat històric que ens és comú. És una activitat de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona que es podrà veure simultàniament a diferents municipis fins al desembre de 2025 i de manera conjunta a través d'aquesta exposició virtual.
I seguint la mateixa temàtica, podreu gaudir de la conferència "Els inicis d'Amics de Verdaguer" a càrrec de Toni Marsó el divendres 31 d'octubre a les 7 de la tarda al Casal.
Quin cost té:
Gratuïta
Darrera actualització: 23.10.2025 | 09:39