Sant Llorenç del Munt

Aquest itinerari no té cap dificultat si es segueix la senyalització. És un bell recorregut que, travessant boscos de pi, de roure i d’alzinar, ens puja a les altes cingleres, des d’on hi ha una bona vista.

Nom: Ruta de Folgueroles a Sant Llorenç del Munt

• Tipus de Ruta: petita ruta
  • Distància: 10 km
  • Grau de dificultat: Baix
  • Temps/Durada: 3 hores aprox.
  • Usos: a peu i en BTT
  • Senyalització: Regular

Accessos

Arribada a Folgueroles per la C17 de Barcelona a Puigcerdà a l’alçada de Vic enllaçar amb la C25 (Eix transversal ) direcció Girona, sortida 187 (Calldetenes/Sant Julià de Vilatorta) i seguir la N-141 fins a Folgueroles . Aparcament i sortida a la Plaça Verdaguer de Folgueroles

Descripció de la ruta

1. Sortirem de la plaça de l’Ajuntament cap al Camp d’Esports.
  2. Passarem per el costat d’un alzinar i entrarem dins d’una urbanització. Aquí ens trobarem amb una cruïlla d’on surt un carrer a l’esquerra, cal continuar recte fins trobar el primer camí a mà dreta que ens portarà fins la carretera de Vilanova de Sau.
  3. Passada la carretera, travessarem una esplanada i després de recórrer 800 m arribarem al Mas d’en Coll.
  4. Aquí ens trobarem amb l’itinerari de Puigcastellet que marxa cap a la dreta. Continuarem recta, seguint el torrent que passa bastant més baix.
  5. A uns 1600 m passarem pel mateix costat del Gorg de Llitons, petita gorga per on passa el torrent de Tavèrnoles. Al costat mateix del gorg, deixem un camí a l’esquerra, i continuem pujant.
  6. A uns 2 km, després de carenejar uns 500 m, deixarem un camí a l’esquerra que ens portaria a la carretera de Folgueroles a Vilanova de Sau, i agafarem el de la dreta, que ens conduirà al Monestir de St. Llorenç del Munt, dins del municipi de St. Julià de Vilatorta. Aquí trobarem els senyals de pintura d’un GR, que haurem de seguir una bona estona.
  7. Per tornar a Folgueroles, passarem a l’altre costat del coll on està situat el monestir i on trobarem el camí de baixada.
  8. Recorreguts uns 700 m trobarem una drecera que ens pot portar un altre cop a Puigcastellet, i a Folgueroles.
  9. Si continuem recta, a uns 700 m trobarem una cruïlla, on deixarem el GR i agafarem el camí de la dreta i 3,6 km més enllà, després de passar per can Garbells i can Tramuntana, arribarem a Folgueroles

Al igual que l’itinerari de Puigcastellet, podem fer un tram de l’itinerari amb cotxe deixant-lo aparcat a la mateixa esplanada

Serveis turístics a prop o al llarg de la ruta

• Centre d’informació de l’Espai Natural Guilleries-Savassona. Pl. Verdaguer 2. Tel. 938 122 329