Les Escales del Foquers

Aquest és un recorregut curt, còmode i de poca dificultat, tot i que té un tram amb escales. Les escales són molt poc artificialitzades, és a dir, graons irregulars sobre la pedra i el terra. El desnivell és de quasi 50 metres. Si voleu fer les escales de baixada seguiu el recorregut per la Damunt, cap al Pou i els Foquers.

• Nom: Les Escales del Foquers
  • Tipus de ruta: petita ruta
  • Distància: 3 km
  • Grau de dificultat: baix
  • Temps/Durada: 1 hora
  • Usos: peu
  • Senyalització: regular

Accessos

Arribada a Folgueroles per la C17 de Barcelona a Puigcerdà, a l’alçada de Vic enllaçar amb la C25 (Eix transversal ) direcció Girona, sortida 187 (Calldetenes/Sant Julià de Vilatorta) i seguir la N-141 fins a Folgueroles . Aparcament i sortida a la Plaça Verdaguer de Folgueroles

Descripció de la ruta

1. Sortirem de Folgueroles. Des de l'Ajuntament prendrem els carrers en direcció al Camp d'Esports i a la dreta cap a les alzines sureres.
  2. En arribar a la cruïlla d'entrada a la urbanització tombarem a l'esquerra, seguint el carrer perimetral d'aquesta fins al primer trencant a l'esquerra, que va la Damunt.
  3. Un cop visitat el conjunt de la Damunt, prendrem un camí que surt de l'esquerra l'ermita , travessant pel mig del camp fins al bosquet del davant.
  4. Travasserem el bosquet seguint el caminet fins trobar els primers graons. Baixarem fins als Foquers.
  5. En arribar al Foquers prendrem el camí que arriba a la casa, cap a l'esquerra de l'escala.El seguirem fins a la pista asfaltada.
  6. En arribar a la pista tombarem a l'esquerra i un cop dins del bosc prendrem el primer camí a la dreta.
  7. En la cruïlla de camins seguirem recte, enfontsant-nos en la plana fins arribar al Godaiol.
  8. Un cop a Godaiol prendrem un camí lleugerament cap a l'esquerra, que desemboca en un altre: també anirem cap a l'esquerra. Tornarem a trobar la pista asfaltada: podrem pujar a la Damunt i retornar a Folgueroles o prendre la pista asfaltada directament a la dreta i retornar al poble.

Serveis turístics a prop o al llarg de la ruta

• Centre d’informació de l’Espai Natural Guilleries-Savassona. Pl. Verdaguer 2. Tel. 938 122 329