Comunicat en defensa de la llengua

Divendres, 13 de maig de 2022 a les 08:00

Folgueroles, Festa Verdaguer a 15 de maig de 2022

Som hereus de la llengua de Verdaguer, entenem la llengua com una eina de cohesió social i exigim que el català sigui la llengua vehicular a l’escola.

Fets:

El mes de desembre de 2020 El Tribunal Superior de Justícia (TSJC) va dictar una sentència on es declara l’obligació de la Generalitat de Catalunya d’adoptar les mesures necessàries per tal de garantir un 25% de llengua castellana en el currículum escolar.

El mes de març de 2022 el Departament d’Educació va respondre que acceptava la que la llengua vehicular fos el castellà i reconeixia que podia ser usat com a llengua d’ensenyament més enllà de l’assignatura específica.

El 9 de maig de 2022 TSJC ha emès una resolució en què dona quinze dies al conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, perquè dicti les instruccions pertinents als centres educatius de Catalunya amb l’objectiu que s’apliqui la sentència del 25% i que es pot resumir en quatre punts:

• Legitima l’«Asamblea por una Escuela Bilingüe»
  • La no admissió de les mesures proposades pel govern
  • Una ordre que cal executar abans de quinze dies
  • Menysteniment dels inspectors del Departament d’Educació

És per això que, davant l’abús de poder que pateix una vegada més la nostra llengua, l’Ajuntament, l’Institut Escola Mossèn Cinto, la Fundació Jacint Verdaguer i l’entitat Amics de Verdaguer de Folgueroles tornem a reaccionar en defensa de la llengua de Verdaguer, patrimoni cultural del nostre país, que ens fa ser qui som i com som. Per això i més, diem:

Prou, la llengua no es toca!

Darrera actualització: 14.05.2022 | 09:42