6 de febrer, Dia Internacional de la tolerància zero amb la Mutilació Genital Femenina

Divendres, 6 de febrer de 2026

Folgueroles rebutja aquest tipus de pràctica que vulnera els drets humans de les nenes i les dones

Avui, 6F, Dia Internacional de la Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina (MGF), recordem que es tracta d’una pràctica que vulnera els drets humans de nenes i dones i que constitueix una forma de violència basada en el gènere.

La MGF consisteix en l’extirpació total o parcial dels òrgans genitals externs femenins sense cap finalitat terapèutica. Aquesta intervenció comporta riscs mèdics immediats i a llarg termini, com ara dolor intens, infeccions greus, hemorràgies, ansietat, depressió, complicacions en l’embaràs i el part, entre d’altres.

Des del serveis d’Igualtat, d’Acollida i Convivència i Serveis socials de la Mancomunitat La Plana, en coordinació amb centres de salut i educatius, treballem en la detecció precoç de situacions de risc, la sensibilització de la comunitat i l’acompanyament de les nenes i dones afectades

Darrera actualització: 5.02.2026 | 14:38